Ahlan Wasahlan.. Dah baca? Bacalah dengan mata hati, bukan membuta tuli. Syukran, Singgah lagi..^^

11 Jun 2015

PESAN PADA HATI: JANGAN FUTUR



Futur? Perasaan itu tidak lari saat di hina dan dicaci. Air mata menjadi saksi atas tangisan yang memeritkan hati. Namun bila difikir, masakan aku mahu beralah dan kalah dengan sedikit tomahan dan cacian sebegini ujian? Dipandang hina atas kebolehan, namun apa yang aku cuba sampaikan bukan dengan kebolehan tapi kerana tanggungjawab sebagai insan yang bergelar islam juga khalifah dimuka bumi. Saat lontaran kata-kata perit yang menyentapkan jiwa, tipulah jika aku tidak mengalirkan air mata. Tapi ia bukan bermakna aku sudah futur. Malah seharusnya aku menganggap ia sebagai satu ujian untuk mentarbiyahkan diriku. Disamping itu, aku boleh mencari kekuatan jiwa untuk menghadapi hari demi hari dalam jalan dakwah ini. Begitu, hari berganti hari, masa silih berganti.. Masih lagi aku berdiri, mahupun batu gua menghimpap diri. Aku tolak ketepi, kemudian bangkit dan terus berjalan tanpa rasa sulit. Lalu, dengan diri yang kerdil ini aku menadah tangan meminta tambahan kekuatan qalbi. Saat itulah aku berasa Allah berada dekat di sisi.. 
Oleh itu, jangan sesekali berpaling daripada Allah sedangkan Allah tidak pernah zalim kepada kita. 

-Ukhty Nabilah-

No comments:

 
© THIS IS YOURS!