Ahlan Wasahlan.. Dah baca? Bacalah dengan mata hati, bukan membuta tuli. Syukran, Singgah lagi..^^

13 Nov 2014

Semester 1? The End!

Assalamualaikum. Alhamdulillah, aku telah sampai memijak di bumi Tampin. Terasa tangisan dan perpisahan tadi bagaikan mimpi, Mengimbas kembali sebelum aku meninggalkan Hostel C3-05, Pelukkan yang erat daripada sahabat-sahabat sudah cukup menzahirkan kesedihan dihati. Allahuakbar. "Siapa nak kejut kan aku solat subuh lepas ni.." kata Aiza sambil memeluk aku. Aiza seorang sahabat yang berhati lembut yang sedang mencuba memperbaiki dirinya. Allah.. Tidak dapat aku menahan air mata ini, sungguh dia pasti merindui gelagat aku. Pelukkan yang erat darinya membuat aku rasa tidak mahu meninggalkan mereka. Ya Allah! Mimpi apakah ini? Peritnya perpisahan. Badan aku terasa lemah, fikiranku melayang entah kemana, kesedihan menguasai diri, sungguh aku tidak dapat mengawalnya. Terasa mahu menutup mata dan tidak membuka mata lagi selamanya. Allah... Airmata mengalir lagi.. Tiada! tiada siapa memberi kata-kata semangat "jangan menangis" TIADA! Mana? Mana mereka? Mana!!? Allahh.. Aku perlukan semangat.. Aku perlukan semangat! Allahurobbi.. Allah.. Aku perlukan semangat.... :'((
Tiada.. Tiada jawapan dari sesiapa, tiada... Aku kehilangan segalanya. Ya Allah!!!!!! Aku hanya adaMU, Aku perlukan kekuatan.. Aku perlukan semangat... Ya Allah ya tuhanku... Allahuakbar...!! :'((
Mereka sudah tiada disisi, mereka hanya ada dalam hati, sungguhpun aku tahu, setiap pertemuan pasti ada perpisahan dan kadang kala perpisahan itu selamanya. Allah..
Terima kasih semua, terima kasih kerana telah mewarnai kehidupan aku di semester 1 dengan warna2 pelangi yang sungguh indah. Terima kasih ya Allah kerana mempertemukan aku dengan mereka. Dan aku redha, jika perpisahan ini adalah pengahkiran segalanya. Semoga aku tabah ya robb.. Salam alaik.

No comments:

 
© THIS IS YOURS!